Saeco HD8752

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8752 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Bo 17-01-2021

Zelfs na 7 jaren nog steeds goed!

Geschreven voor: Saeco HD8752

Dit apparaat hebben we in 2014 aangeschaft, in die tijd in ons restaurant gebruikt. Na 2 jaren in het restaurant (intensief gebruik) het apparaat thuis neergezet. Daar worden gemiddeld 4 tot 8 kopjes per dag getapt. Nooit een probleem mee gehad. De sensor van het koffieprutbakje is wel wat gevoelig, soms moet je het legen terwijl er maar 1 koffiepuck in ligt. Maar als dat alles is. Recent, 2021, vond ik vrij veel water in de koffieprutbak. Na 7 jaar nu een revisiesetje met ringen besteld. Zag tevens dat zo'n beetje ieder onderdeel eenvoudig te bestellen is en de prijzen van onderdelen zijn niet hoog.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruk
  • heel constante koffiekwaliteit
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• sensor opvangbak koffiepucks

leeu7852 27-11-2015
Geschreven voor: Saeco HD8752

Wat een ramp dit apparaat .
De hele dag dat gespoel wat ik niet begrijp er komt blank water uit
Dus constant de water bak leeg.
De bak voor de koffie droes blokjes is bij vier a vijf blokjes al vol ,er kunnen er wel vijftien in denk ik.
maar je moet hem legen anders kun je niet verder.
De water opvangbak die redelijk groot is vaak vol wat ik niet begrijp .waar komt het vandaan ? Elke keer dat gedoe om na het zetten van een kop koffie bekertje er onder te zetten pfff we zitten in 2015 .waarom de bak met koffiebonen niet wat groter .De koffie is net zo warm als de Senseo en dat was niet erg warm .Alles bij elkaar genomen echt geen 279 Euro waard bij lange na niet.
Dus mensen probeer een ander merk .En dan het ontkalken daar zit waarschijnlijk een commercieel gedachte achter veel te snel ontkalken.Met de DH van het water tegenwoordig is dat niet nodig . Het schoonmaken van het apparaat is geen leuk werk en dan druk ik me nog zachtjes uit .

HermanicusB 29-11-2015

de frequentie van ontkalken kan je zelf instellen aa=d

arnold.seegers 28-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Wij waren op zoek naar een automatische koffiezetmachine. Na lang zoeken hebben wij onze keuze op de Saeoco HD8752/85 laten vallen. De koffiemachine oogt mooi en de kwaliteit van de koffie was uitstekend in de winkel waarbij de machine hebben gekocht. Thuis is het genieten van een lekkere espresso of cappuccino.
De bediening is eenvoudig en de instelmogelijkheden zijn groot. Wij zijn nog bezig om verschillende merken koffiebonen te testen. Kortom wij zijn heel blij met de aanschaf van de Saeco en verwachten er langdurig van te kunnen genieten.

Maur59 21-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Na een zeer eenvoudige installatie van de Saeco Intelia, welke duidelijk beschreven staat in de handleiding, wordt het eerste kopje koffie als een genot ervaren. De maling stond op zeer fijn en met 2 bonnen op het display een overheerlijk kopje koffie. Goed van smaak (sterk) en met een lekker toplaag. Het is zo eenvoudig om sterkte en dus smaak in te stellen dat het apparaat je uitnodigt om te variëren. Het bijvullen van water en het schoonmaken van de afvalbak met koffie gaat vrij gemakkelijk doordat het aan de voorzijde is, zeer goed doordacht.

cj59 20-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Fijn apparaat ,hij zet lekkere koffie en is zeer gebruiksvriendelijk.Bovendien is hij zeer makkelijk schoon te maken door de automatische ontkalking.

Pollum 12-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Na lang wikken, wegen en vergeijken uiteindelijk de philips saeco klasse gekocht. het apparaat is simpel in gebruik, de gebruiksaanwijzing spreekt voor zich. Het enige wat je moet doen is instelllen wat je eigen smaak is. Het is onze eerste espresomachine dus vergelijk is niet mogelijk , maar uit dit apparaat komt heerlijke koffie. Hiervoor hadden we een senseo; Nou wat een eenverschil! De philips saeco geeft heerlijke koffie, goede smaak en tempratuur en het apparaat ziet er ook nog mooi uit! wat wil je nog meer?

Pollum 12-04-2013

mm123 10-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Eindelijk kan ik thuis van een lekkere espresso en cappuccino genieten! Ben heel blij met mijn nieuwe Philips Saeco HD8752/61. Besteld op koffiediscounter.nl.
Ik vind het een mooi uitziend apparaat, die makkelijk in bediening is een hele lekkere koffie maakt. Het duurt helemaal niet lang om een kopje koffie te zetten. Hij maakt niet veel lawaai en is voorzien van een indrukwekkende zelfreiniging voor en na het gebruik. Daardoor moet het waterreservoir vaak bijgevuld worden en opvangbak vaak geleegd, maar dat vind ik helemaal niet erg, want ik krijg er wel wat voor terug. Afvalbak voor de koffieresten is niet vol te krijgen.
Op alle foto’s op internet zie je dat er “Philips Saeco” op het apparaat zelf staat. In werkelijkheid staar er alleen “Saeco” op, wat ik persoonlijk strakker vind. Het heeft te maken met het feit dat in 2012 na 2 jaar producten te verkopen onder het merk Philips Saeco, werd er besloten om verder door te gaan met het merk Saeco, al bleef Philips de eigenaar.
Tip voor de lekkere cappuccino: gebruik volle melk die lang houdbaar is. Ligt in het gewone schap van de supermarkt (niet in het koelgedeelte).
Tip voor het schoonmaken: om het melkpijpje schoon te maken pomp er wat warm water van een apart kopje doorheen in een ander apart kopje. Dan is het lekker schoon van binnen, zonder melkresten erin.

MarcvanTilburg 05-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Nadat ons 'ouderwetse' filter-koffiezetapparaat stuk was gegaan hebben we ons uitgebreid georiënteerd op een nieuwe. Uiteindelijk is het deze Philips Saeco geworden, en daar zijn we niet rouwig om. Heerlijke cappuccino en espresso, dit hadden we eerder moeten doen :) De vormgeving in zwart kunststof staat in onze keuken best goed, al is de wat duurdere variant van dit apparaat uitgevoerd in een luxe metalen afwerking. Over de duurzaamheid kan ik eigenlijk nog niet veel zeggen, maar het feit dat je er 3 jaar garantie op krijgt geeft in ieder geval aan dat de fabrikant vertrouwen heeft in zijn produkt.

wjvdw 03-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Sinds kort hebben wij deze automaat in ons bezit en hebben inmiddels al een flink aantal kopjes koffie en cappucino gemaakt. Het apparaat doet prima z'n werk. De cappucinatore werkt naar behoren en levert goed schuimend melk op. Enig onderhoud (schoonmaken, invetten) is wel nodig. Bediening is simpel en duidelijk. De lekbak is erg snel vol, moet dus regelmatig worden geleegd!

123Marcel123 03-04-2013

Ik heb een paar vragen voor u. Wat staat er op het apparaat zelf: Phillips Saeco of Saeco? En wat is de kleur van de display, als het aan staat?
Alvast bedankt.

bizzyboy1 03-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Gebruiksvriendelijke machine, met een mooi design !

Heerlijke espresso, cappuccino, latte en lungo in een handomdraai, ben zeer tevreden, over de kwaliteit van de koffie.

Wat het betreft onderhoud, kan ik niets nuttig melden daar we het apparaat nog maar enkele dagen in bezit hebben.

Pluspunten groot bonenreservoir en watertank.
Min puntje tot nu toe is de lekbak, die helaas wel heel snel vol is en dus regelmatig geleegd moet worden, maar dit is misschien een kwestie van wennen.

spacebyer 01-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Een duidelijk en slim apparaat.
In gebruikname is erg makkelijk.
Dus snel een lekkere,hete bak espresso.
Het is een mooie compacte machine met een zeer acceptabel geluidsniveau.
kortom ik ben erg blij met mijn aankoop.

wildemanm 30-03-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Mooie machine die gemakkelijk te bedienen en schoon te maken is.
Heeft vele mogelijkheden en is eenvoudig in te bstellen voor een persoonlijke smaak, ook temperatuur is gemakkelijk in te stellen

dennis56 29-03-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Een mooi design en makkelijk te gebruiken.
de cappuccino is makkelijk te maken.
Hij is makkelijk schoon te houden

thestads 26-03-2013

perfect!!!
Na jaren de saeco go te hebben gebruikt, werd het weer eens tijd voor een nieuwe. Nou mensen, hij bevalt me uitermate!! na een avondje afstellen (maalgrofheid e.d.) Heb ik nu weer iedere dag een perfect kopje koffie, met een heerlijk aroma.
Min punten aan deze machine heb ik eigenlijk niet, hij doet alles perfect: de koffie is lekker heet, hij is supersnel opgewarmt, hij is energiezuinig (gaat vanzelf uit) en je kunt er zelfs een lekkere cappucino mee maken! Melk opschuimen doet ``ie`` in mijn ogen zeer goed en de melk is ook lekker warm. kortom; voor mij is dit een ideaal apparaat!! fijn is ook dat je via philips een jaar extra garantie krijgt.

Gerard Jan 13-03-2013
Geschreven voor: Saeco HD8752

Het installeren van de machine was maar een paar minuten werk. Direct daarna kon ik aan de slag en had ik heerlijke koffie.
De bediening is makkelijk en de gebruiksaanwijzing was duidelijk. De machine is ook makkelijk schoon te maken.

kliertje11 03-05-2012
Geschreven voor: Saeco HD8752

Ik ben over veel dingen van dit apparaat tevreden zoals, zelf de temp instellen en dat de koffie dan ook heet is (had hiervoor een delogni magnifica was koffie lauw) Ook het zelf naar eigen smaak en inzichgt instellen vind ik perfect maarrrrrrr
waar ik echt niet over tevreden ben is het volgende

Ik moet de lekbak heel snel leegmaken....
Ik moet als ik 3 kojes kofiie/capp heb gezet het lekbakje legen.... mi is dit veel te snel
Ik bedoel niet onder, waar de koffie uitkomt, maar echt onder het machine.
Ik heb onder de mijne echt steeds water liggen. zelfs als ik het slangetje wil schoon maken met een kop water naast het apparaat geeft het apparaat water af.
Contact gehad met philps saeco, de eene zegt dat hoort zo de ander zegt dat moet niet !!!
Gister de 1e intelia omgeruild voor nieuwe (had deze 2 wkn in bezit) en de hoop dat het bij dit apparaat niet zou zijn, wel dus.... en nu schuimt dit apparaat ook nog geen melk op, krijg gewoon warme melk in mijn kop, geen cappuchino dus....
Ik baal dus stevig
Morgen weer terug met dit apparaat, vertrouwen hierin zakt beneden peil, hopelijk kunnen ze me overtuigen van de kwaliteiten maar ik ben er bang voor

Iemand misschien ook deze "klachten" ondervonden???
hoor deze graag

mvrg. @nnemarie

Fred amsterdam 01-09-2012

Beste Annemarie, Ik had eerste een HD8751 dus zonder cappuccinaire daar was ik al zeer tevreden over. Ik bezit nu een HD8752 dus de zelfde machine die je hebt.
Ik moet eerlijk bekennen dat het opschuimen van de melk werkelijk fantastisch is. Kijk ook goed na wat in de gebruiksaanwijzing staat, dat je na elke cappuccino wat je hebt gemaakt je cappuccinaire moet reinigen met water, heel simpel in plaats van melk water op laten zuigen uit het bakje.Ik heb dat 1 keer vergeten en ik kreeg toen warme melk ipv opgeschuimde melk.Dus het werkt echt goed als je de juiste procedures uitvoert.

filipo android 15-05-2012

Annemarie, als je de reviews had gelezen, dus ook die van mij dan had je dat van die lekkage en het slecht opschuimen kunnen weten.
De espresso is heerlijk, het melk opschuimen naadje en ik zou ook iedereen afraden dit apparaat te kopen met de verwachting een goede cappuccino te krijgen. De lekkage blijkt zo te horen. Ik vraag me dus af wat voor norm Philips heeft voor de dikte kwaliteit van het schuim, onze ervaring is ook gewoon warme melk en wij vinden het niets, aspirant kopers wees gewaarschuwd!

filipo android 07-05-2012

Annemarie, de kans bestaat dat je het gekarteld wieltje waar het slangetje aan zit niet op de juiste positie hebt gezet in de cappocinator. Ik ben doorvoor ook op mijn vingers getikt door het service bedrijf. Je kunt het draaien en er is maar een positie die de juiste is, er moeten 2 inhammetjes tegenover elkaar zitten. Het staat in de handleiding maar is heel moeilijk te zien. Het lekkage probleem heb ik ook en mijn apparaat is ook 2 keer terug geweest zonder dat ze me duidelijk maakte dat dat normaal was. Communicatie en documentatie kan dudielijk beter. De koffie is heerlijk (HEMA bonen)

Ottink_ 16-02-2012
Geschreven voor: Saeco HD8752

De machine ziet er goed uit en heeft een heldere en duidelijke bediening. Maar het allerbelangrijkste is toch de koffie/espresso.......
En laat ik daar nou niet over mee kunnen praten;

1e levering; bonenmaler kapot bij ontvangst, het servicecentrum van philips heeft mij keurig te woord gestaan. Apparaat moest opgestuurd worden ter reparatie, maar ik maak net de doos open! Terug gegaan naar de webwinkel en heb een nieuwe gekregen. Goede service van de webwinkel dus. Maar ja, mijn enthousiasme over het product is getemperd.

2e levering; gisteren ontvangen en jaja, exact hetzelfde probleem! Dat kan toch geen toeval meer zijn? Wederom met het servicecentrum van philips gebeld; apparaat moet ter reparatie opgestuurd worden en ben het twee tot drie weken kwijt. Weer uitgelegd dat ik net de doos open maak. Heb erover getwijfeld om mijn geld terug te vragen, toch maar niet gedaan. Aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in nieuwe philips producten heb ik besloten om deze keer geen nieuwe te vragen van de webwinkel, maar ik stuur hem ter reparatie op. Ik hoop nu maar dat de kwaliteit van het philips reparatiecentrum beter is dan het nieuwe apparaat. Vrijdag halen ze hem op.

Ik zal mijn verhaal over twee tot drie weken updaten, dan kan ik hopelijk wat vertellen over de kwaliteit van de koffie…

Adriaan Keij 27-03-2012

Ik had nog zo gewaarschuwd voor Philips / Saeco. Sinds Saeco door Philips is overgenomen ben de aan de "goden" overgeleverd. Koude douche voor de "service" van Philips! Vroeger was bijna alles in huis van Philips (stereoinstallatie, boxen, radio's, bandrecorder, cassetterecorders, stofzuiger etc); nu zijn de Philips-producten bij ons op de vingers van één hand te tellen - en dan houd je nog ruim voldoende vingers over om op te steken tegen Philips (en NIET de duim).

Ottink_ 13-03-2012

Zoals beloofd deel 2 van mijn review;

Ik zal het kort houden; 3e keer een nieuw product geleverd en jullie raden het al; wederom de bonenmaler kapot. We balen nu toch echt als een stekker@!!!!! 6 weken geleden een nieuw apparaat gekocht en nog geen een kopje kunnen zetten, wel enkele uren kwijt met uitpakken , installeren, inpakken, etc en dat nu al drie keer achter elkaar. Heb nu maar aangeven dat we graag ons geldt terug willen. Ik hou jullie weer op de hoogte als ik meer weet.....

Officiele reactie van Philips Nederland 27-02-2012

Beste Ottink_,

Wij hebben uw post gelezen! Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u hinder ondervindt van uw apparaat. Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om dit met u te bespreken. Uw contact gegevens zijn al bij ons bekend!

Philips Webcare

Adriaan Keij 18-02-2012

Typisch Philips: de eindcontrôle afschaffen, de klant moet maar kijken of hij het doet 'en dan horen we het wel'. Geld terugvragen (en een ander merk kopen) was verstandiger geweest...

Toen onze Saeco niet meer te repareren bleek (zonder die idioot hoge transportkosten van Philips, want ze weigeren onderdelen te leveren) hebben wij afgelopen week een nieuwe Delonghi Magnifica gekocht. Zelf opgehaald bij Oostendorp in Tiel, hij werd even uit de doos gehaald en extra getest en afgesteld. Hij WAS al getest door Delonghi zelf, doen ze bij het verlaten van de fabriek (vandaar ook een restje bonen er in). De koffie uit de Delonghi is véél lekkerder dan voorheen uit de Saeco (toen die nog goed werkte) en alles ziet er prima uit. Over de duurzaamheid maken we ons geen zorgen: Oostendorp geeft 2 jaar extra garantie, in totaal hebben we dus 4 jaar geen kosten - afgezien van koffie, water en melk. En dat voor slechts € 499,- inclusief een kilo heerlijke koffiebonen.